Güneş Sistemi'nde gizli gezegan olabilir

İlginç iddiaya göre; Güneş Sistemi’nin soğuk ve karanlık derinliklerinde Dünya'dan çok daha büyük bir gezegen gizleniyor olabilir.

Güneş Sistemi'nde gizli gezegan olabilir
20 Ocak 2017 Cuma 22:12

‘Kayıp gezegen’ hakkında yeni iddia

Bu iddia bilim dünyasının belki de en çok dile getirilen ancak henüz kanıtlanamayan teorilerinden biri.

Dokuzuncu gezegen ya da daha bilindik adıyla ‘kayıp gezegen’ ile ilgili iddialara bir yenisi daha eklendi.

American Astronomical Science’ın gerçekleştirdiği toplantıda dile getirilen yeni iddiaya göre, ‘kayıp gezegen’ Güneş tarafından yutuldu.

‘Kayıp gezegen’in gezegenimizden 10 kat daha büyük bir cüsseye sahip olduğu düşünülen bilim insanları Mike Brown ve Konstantin Batygin, ‘rogue planet’ olarak sınıflandırdıkları gezegenin Güneş’in çekim alanına girerek yok olmuş olabileceği görüşünde.

Bu teori Güneş Sistemi’nde dokuzuncu bir büyük gezegenin varlığına dair umut verici bir kanıt.

Ancak eğer bu teori doğru çıkarsa gezegeni keşfetmek için çok geç kaldık.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.